מושג שרוב העצמאיים של עסקים קטנים מפחדים ממנו
הרוב לא ממש יודעים מהו מיתוג ולמה צריך אותו
אז מהו מיתוג? 
מכלול מוצריי גרפיקה שיחד מהווים את ״המיתוג״
לוגו, כ.ביקורֿ, ניירת משרדית, מוצרי שיווק, מודעות / פליירים/ פוסטים, קטלוגים, דף עסק / אתר אינטרנט כשלכולם שפה גרפית אחידה ושימוש באלמנטים קבועים של צורה, צבע, קומפוזיציה וסגנון עיצובי אחיד. 

יש המתבלבלים וחושבים שלוגו לבדו הוא מיתוג, טעות נפוצה וידועה, לוגו הוא סמל המותג, חלק ממיכלול המוצרים שעוצבו עבור המותג, תפקידו לבדל את העסק משאר המתחרים ולהעניק לו סמל מסחרי שבו המתבונן יוכל לזהות ע״י מבט חטוף בלבד. 
הלוגו יוצר לנו את זהות המותג וישדר לנו את מהות העסק. 
בהמשך עם עבודת השיווק ייצור אצל המתבונן הזדהות ויעורר את הרגש ומכאן הנעה לפעולה

כשאלי פנה אלי: ״אני זקוק למיתוג, לעיצוב לוגו בלבד״, הסברתי לו שלוגו בלבד לא יעשה את העבודה ושמומלץ להוסיף עוד מוצר אחד לפחות. יש שני מוצרים – זה כבר מיתוג !

זה נגמר בעיצוב לוגו+כ. ביקור וחולצה ממותגת

רוב בעליי העסקים הקטנים חושבים שאין להם צורך במיתוג מתוך הנחה ש: אני עסק קטן, אין צורך להשקיע, אני מפחד משינויים ומטעויות , אין לי תקציב, איו לי זמן, נחכה שאגדל וכו׳ טעות , טעות וטעות !

למה להתחיל למתג כבר בשלבי הקמת העסק 

1. היום זה עסק קטן/זעיר, מחר הוא יהיה גדול. המיתוג יצמח עם העסק, ילווה אותו בתהליכים שהעסק יעבור ויתפתח איתו יחד. חשוב שיכירו את הסימון המסחרי של העסק כבר מהשלבים הראשונים, תקראו לזה הכנת תשתית לעתיד.
שינויים תמיד זה טוב, סימן שהעסק עובר תהליך התפתחותי ולקוחות אוהבים שינויים וחידושים, מראה שהעסק לא עומד במקום והוא עם מבט לעתיד ושהלקוחות חשובים לעסק.

2. אין לך זמן, תסגרו הבסטה!
להיות עצמאי בכל תחום ובכל גודל זה להיות שם 24/7, יום העבודה לא מסתיים כשסוגרים את הדלת בסיום העבודה, למתג את העסק זה חלק מהעבודה
3. אין תקציב, תמציאו אותו, זה ישתלם לאורך זמן, בסופו של תהליך המיתוג תגלו שזה היה צעד חיוני לתדמית העסק והשקעה תחזיר עצמה מהר מאוד. בתור התחלה לא צריך להכנס להוצאות גדולות, תמיד אפשר להוסיף מוצרים לפי הדרישה והתקציב

4. מיתוג היא לא קפיצה מדרגה אל הלא נודע , אהפך! אדם שמתייחס לעסק שלו ברצינות, מעניק לו חזות גרפית מקצועית משדר אמינות ומקצועיות, יוצר תדמית חיובית כבר בתחילת הדרך, לאורך זמן העסק שלו יזוהה ע״י המיתוג

חגית היא מעצבת אופנה ותיקה אך העסק שלה לא ממותג, עיקר לקוחותיה מגיעים מפה לאוזן, היא ידוע במקצועיות שלה ועדיין לאחר שנים במקצוע היא עדיין נחשבת ל״תופרת״.
אדווה, לעומת זאת, סיימה את לימודי האופנה לפני כשנה, היא השכילה ומיתגה עצמה כבר בתחילת דרכה: עיצוב לוגו, כ.  ביקור, פתחה דף עסק ממומן, סידרת, השתמשה בפוסטים מעוצבים בשפה הגרפית שנקבעה ופעלה לפי תוכנית אסטרטגית שיווקית שנקבעה וכבר נחשבת לכוכב עולה כמעצבת אופנה.

לקוחות אוהבים להיות עדר, ילכו לאן שהעין רואה ופחות מה שהלב מרגיש. החזות התדמיתית היא זו שתיתן את הטון וההחלטה ללקוח לבחור דווקא בך.

5. הגדירו את העסק שלכם 
מיכל הגיעה אליי במטרה למתג את העסק שלה בתחום הקוסמטיקה, כצעד ראשון אני מרכיבה בריף (דף מידע) עבורה ועבור העסק שלה: שם העסק ? אין לי מושג אמרה
מהות העסק ? אין לי שמץ 
מה מטרת המיתוג ומה את רוצה לשדר ? אין לי מושג …
כמעצבת גרפית אני חייבת תשובה על השאלות האלו, אחרת לא אוכל לעצב את המיתוג בצורה הנכונה לעסק.
תהליך המיתוג הוא תהליך צמיחה אישי-עיסקי ושסטודיו 3pti ישמח לייעץ לך וללוות אותך בתהליך.  
כמו בכל תהליך אישי, חייבים לצאת מאזור הביישנות וחוסר הביטחון, יש לך עסק זה כבר מקום ציבורי שמזמין אליו לקוחות אז הוא כבר לא ממש אישי

מיתוג הוא מושג גדול וחושבים שכך גם העלות. העיצוב נעשה ע״ גרפיקאי מקצועי, שעושה עבודת תחקיר מעמיקה שיחבר את כל הנתונים ללוגו שישדר את העסק ובעליו ובהמשך יעצב וייצור מוצרים נוספים, יש כאן השקעה של שעות עבודה, מחשבה ותהליך עיצוב מקצועי 
ב- 3pti עיצוב גרפי נמצא את הדרך להתאים חבילת מיתוג בהתאם לתקציב האישי לקבלת התוצאה הטובה ביותר למטרה שנקבעה
היתרון כשעובדים עם גרפיקאי קבוע שתמיד ניתן להוסיף מוצרים בקצב האישי תוך כדי צמיחת המותג 

 

המאמר נכתב ע״י אביגיל הקטר מעצבת גרפית ובעלת סטודיו 3pti עיצוב גרפי, כל הזכויות שמורות